Ervaringen

Miquel Optiek, uw freelance opticien.

In de meer dan 25 jaar als opticien heb ik al veel gedaan. Voldoende ervaringen op de teller zullen we maar zeggen. Een opticien die onderaan de ladder is begonnen en zich stap voor stap is gegroeid.

Het vak opticien is voor mij, duidelijk vakmanschap. Kennis van zaken hebben of de juiste wegen weten te bewandelen om meer kennis te vinden. Ik zoek altijd in oplossingen voor de klant.

Van leerling opticien, assistent opticien, opticien, assistent-bedrijfsleider tot aan bedrijfsleider. Ik heb alles meegemaakt en gezien, soms mindere momenten, wat ik omzet in leermomenten. En bovenal heel veel leuke momenten met klanten en collega’s.

Specifiek ben ik multi-inzetbaar, ik heb vele rollen vervuld. Een nieuwe rol zou kunnen zijn als Optiek coach. Uw winkel helpen naar een hogere niveau te krijgen. Dan kan zijn in hoe u administratie processen draaien, uw personeel of hoe ermee om te gaan. Soms is het zo dat we als eigenaar bepaalde zaken niet meer zien. Even een frisse blik op zaken kan soms weer een heleboel energie geven.

In het atelier geniet ik om van verschillende zaken een mooie bril te maken voor de klant. De gewoon gangbare maar ook de specifieke vorm glasbrillen. De smile van de klant en het dank je wel voor de mooie bril heeft waarde voor mij.

In de oogmeetruimte neem ik de tijd voor de klant. Een juiste anemese geeft het gevoel bij de klant dat men gehoord wordt. Een rustige maar goede oogmeting geeft waarde voor een klant. Niet het gevoel afgeraffeld te worden. En het eindgesprek om door te geven wat er is gemeten en het ook inzichtelijk te maken voor de klant. In begrijpelijke taal.

Alhoewel ik geen contactlens specialist ben en daar eerlijk in ben. Heb ik wel ervaring in het aanmeten van zachte contactlenzen en het doen van lenscontroles. Ik loop 25 jaar mee dus genoeg gezien, gehoord, geleerd en meegemaakt. De keratometer en spleetlamp zijn bij mij bekend en weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ben leergierig en sta open voor training. Daarnaast heb ik een groot netwerk om bij eventuele problemen na te vragen wat de beste oplossing is. In tijd van nood kan ik een klant helpen.

Op de winkelvloer samen met de klant opzoek naar een mooie bril. De juiste waarmee de klant blij is en de klant weet dat er een eerlijk product aangeschaft gaat worden. Open en eerlijk zijn vind ik daarin belangrijk.

Gewoon het hele plaatje voor de klant van binnenkomst zonder bril en/of bestaande bril. Totdat de klant weer tevreden weggaat.